Znalezienie nowych klientów nie jest proste, na ten problem uskarża się wielu przedsiębiorców, którzy zgodnie twierdzą, że to najtrudniejszy element. Warto wdrożyć najbardziej skuteczne metody, wśród których zapomina się często o tradycyjnym wydruku katalogów. Warto skorzystać z tej formy reklamy, ma wiele zalet.

Katalog reklamowy - czy warto postawić na ich wydruk?

Jak katalog reklamowy może utrwalić markę w pamięci?

Na budowanie trwałego wizerunku marki składa się między innymi troska o to, aby została ona zapamiętana przez odbiorców. Ten proces nie należy do łatwych i zajmuje dość dużo czasu, jednak marka może na tym zyskać. Niektóre badania dowodzą, że odbiorca musi zetknąć się z daną marką aż 7 razy, aby zapamiętać ją na dłużej. W tym celu przydatny okazuje się katalog reklamowy, dzięki któremu wzrastają szanse na zaistnienie w świadomości odbiorcy. Być może nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, lecz po wydrukowane katalogi sięga się znacznie częściej, niż po ich elektroniczne wersje zapisywane głęboko w pamięci komputera. Tradycyjny katalog firmowy zazwyczaj znajduje się w zasięgu wzroku, dlatego lepiej zapamiętuje się nazwę marki i jej główne założenia. Wówczas wzrasta prawdopodobieństwo złożenia zamówienia w niedalekiej przyszłości, ponieważ zazwyczaj stawia się na produkty i usługi firm, z którymi miało się kiedykolwiek do czynienia. Katalog firmowy powinien być zaprojektowany przez profesjonalną firmę, która stawia jakość na pierwszym miejscu. Znaczenie ma wszystko, począwszy od projektów, a kończąc na gramaturze papieru, zastosowanej czcionce i zdjęciach. Ważne są ponadto opisy produktów i świadczonych usług, zdjęcia produktów muszą być wyraźne i eksponować najbardziej istotne parametry. Mile widziane przez odbiorców jest również przedstawienie procesu powstawania produktu oraz detali, te ostatnie mogą odwzorować na przykład dobrze dobrane infografiki. Te wszystkie elementy mogą skutecznie przyciągać wzrok i wzmocnić wizerunek firmy.

Jak dopasować katalog firmowy do marki?

Katalog firmowy powinien być odpowiednio dopasowany do systemu identyfikacji wizualnej panującej w firmie. W środku katalogu powinny znajdować się kolory powiązane z marką, logo, ilość czcionek nie powinna być duża, sprawdzi się tutaj minimalizm. Zostanie to odebrane w dobry sposób, ponieważ dość łatwo przesadzić i nieświadomie wprowadzić za dużo chaosu. Prestiż firmy można podkreślić innymi sposobami, na przykład wybrać elegancki papier, oprawę oraz elementy uszlachetniające wygląd całości. Sprawdzają się między innymi złocenia pokrywane lakierem oraz zlecenie wykorzystania trwałej oprawy PUR. Te wszystkie czynniki mogą zadecydować o szczególnie pozytywnym odbiorze katalogu firmowego. Pozostaje kwestia częstotliwości druku oferty, tak naprawdę zależy to od tego, czy ulega ona częstej zmianie, rozbudowie. Jeżeli tak, musi ona być na bieżąco aktualizowana, aby odbiorcy mieli świadomość, co jest dostępne, a co już nie. Na katalog firmowy w każdym wypadku powinny postawić marki chcące zaprezentować się większej części społeczeństwa.