Nie sposób wyobrazić sobie dzisiaj funkcjonowania firmy usługowej, produkcyjnej lub handlowej, która nie prowadzi żadnych działań marketingowych. Takie firmy skazane są na porażkę, a właściwie to same skazują się na niebyt w świadomości potencjalnego klienta. Media i marketing to dzisiaj wiodący temat, zwłaszcza dla młodych przedsiębiorstw.

Dlaczego należy inwestować w marketing

Podstawą sprawnego funkcjonowania każdej firmy, jest zapewnienie jej odpowiedniej ilości klientów. Gdy brakuje stałych zleceń, firma traci płynność finansową, co przekłada się na problemy z wypłacaniem wynagrodzeń, opłatą bieżących należności dla podwykonawców czy urzędów lub problemy z opłaceniem rat kredytów i leasingu. Taka sytuacja może doprowadzić każdą firmę do bankructwa, a jego powodem wcale nie musi być dostarczanie klientom, słabej jakości towarów lub usług, tylko właśnie zwyczajny brak klientów. Dlatego inwestowanie w [url]media i marketing[/url] , powinno być jednym z podstawowych aspektów działania każdej firmy. Zwłaszcza takiej, która dopiero co wchodzi na rynek i nie jest jeszcze zbyt rozpoznawalna. Statystyki wskazują, że kluczem dla utrzymania się na rynku, jest wytrzymanie pierwszych dwóch lat działalności. Ten czas powinien pozostać pod znakiem, intensywnego zabiegania o atencję ze strony klientów.

Dlaczego należy inwestować w marketing

Podstawowe błędy marketingowe

Do podstawowych błędów z zakresu marketingu należy brak określone strategii. W większości wypadków nie wystarczy chaotyczne działanie na oślep. Warto spokojnie zastanowić się nad taktyką promowania firmy, która będzie odpowiednia dla danego rodzaju przedsiębiorstwa. Drugim kardynalnym błędem, jest usuwanie komentarzy w mediach społecznościowych oraz na portalach z ogłoszeniami. Należy pamiętać, że w internecie nic nie ginie i takie postępowanie niemal zawsze wyjdzie na jaw. A wtedy straty wizerunkowe mogą okazać się nie do odrobienia. Użytkownicy Internetu są już na tyle obeznani z technologią, że wykryją nawet niewielkie próby oszustwa. Także metody, takie jak kupowanie pozytywnych komentarzy lub tak zwanych like’ów, również zostanie szybko zdemaskowane, a taka firma zostanie poddana ostracyzmowi konsumenckiemu. W kwestii prowadzenia profili na portalach społecznościowych należy pamiętać, aby zamieszczać tam tylko wartościowe treści. Spamowanie bezużytecznymi wiadomościami tylko odstraszy potencjalnych klientów. Należy przestrzegać zasady mówiącej, że zanim zaoferuje się klientowi jakiś produkt, należy dać coś od siebie. Mogą to być fachowe porady, artykuły lub jakiekolwiek jakościowe treści, które przydarzą się użytkownikowi. To zwiększy szanse, że po złożeniu oferty, taki użytkownik spojrzy na nią przychylniejszym okiem. Warto pamiętać, żeby dbać o detale, takie jak poprawność stylistyczna i gramatyczna wpisów. To buduje wizerunek marki. Ostatnią i jedną z najistotniejszy zasad jest taka, żeby mierzyć efekty swoich działań. Tylko to pozwoli, na ewentualne wyciąganie wniosków i wprowadzanie poprawek.

Gdzie znaleźć pomoc fachowców

W przypadku kłopotów z obsługiwaniem mediów społecznościowych, najlepiej skorzystać z usług firm zewnętrznych, które służą profesjonalną pomocą a media i marketing to dla nich chleb powszedni. Jeśli ktoś nie chce zlecać tego zadania komuś innemu, to warto przynajmniej zapisać się na jakiś, krótki kurs z tego zakresu.

Wpis powstał w wyniku współpracy z redakcją portalu socialpress.pl.