Konkursy, jako sposób na reklamę

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że reklama jest dźwignią handlu, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy największym jej nośnikiem jest Internet, w sieci codziennie odbywają się konkursy o różnorodnej tematyce i z dużą bazą możliwych wygranych. Taki sposób jest idealny, ponieważ skutecznie przyspiesza decyzję konsumentów o zakupie konkretnego produktu, prowadzi po prostu do manipulacji w zakresie decyzyjności, badania jasno dowodzą, że konkursy organizowane w Internecie mają za zadanie wpływać na decyzje dotyczące zakupów. Przynęta w postaci darmowego produktu bardzo często działa na przeciętnego Kowalskiego, dlatego właśnie konkursy internetowe cieszą się niesłabnącą popularnością, a ich odbiorcami są osoby w niemal każdym wieku. Czasami zdarza się nawet, że na tego typu manipulacje nabierają się osoby zajmujące wysokie stanowiska, nie tyle ci, których nie stać na konkretne produkty, ofiarą reklam firm, które stają się więc użytkownicy w każdym wieku, płci oraz przekonaniach i pochodzeniu.

Najpopularniejsze formy konkursów

Jednym z najbardziej popularnych i bodajże najstarszym konkursem jest losowanie Lotto, które już od wielu latach gości w niemal każdym domu, a bęben maszyny losującej i kolorowe piłeczki z cyferkami stały się już kultową rozrywką każdego wieczoru. Organizatorzy czerpią na grze ogromne zyski, ponieważ możliwość wysokich wygranych motywuje do wzięcia udziału w losowaniu, a im więcej sprzedanych i wypełnionych kuponów, tym większe zyski dla organizatorów gry liczbowej. W związku z powyższym, wszystkie konkursy muszą spełniać największy cel, czyli rozreklamowanie na szeroką skalę wszystkich znanych firm, które notorycznie organizują konkursy. Nie bez przyczyny jednak, najbardziej popularne są konkursy internetowe, ponieważ koszt ich realizacji jest stosunkowo najniższy, a zyski największe, ponieważ obecnie znaczna większość korzysta z komputerów oraz smartfonów. Im szybsza forma rozreklamowania, tym bardziej wymierne korzyści osiągają osoby, które organizują takie konkursy.

Cele organizacji konkursów

Efekty organizowania konkursów

Jakie jeszcze wymierne korzyści przynoszą bardzo popularne konkursy? Są to przede wszystkim doskonale sposoby na reklamę, przy zainwestowaniu niewielkich kwot na ten cel, wśród konsumentów zwiększa się świadomość istnienia marki i jej znaczenie na rynku krajowym i zagranicznym, ma to miejsce głównie wówczas, gdy nagroda w konkursie jest wyjątkowo cenna. Firmy, które organizują konkursy i prowadzą własny sklep internetowy, często umieszczają link przekierowujący osoby zainteresowane do witryny, by nie tylko zareklamować swoje produkty, ale również pokazać resztę asortymentu, jaki jest kierowany do konsumentów. Doskonale wiadomo również, że konkursy zwiększają sympatię kierowaną do danej marki, ponieważ umożliwiają darmowe przetestowanie jednej ze swoich usług, czy produktów fizycznych. W związku z powyższym, konkursy mają tę przewagę, że ich organizacja zapewnia pozyskanie nowej bazy potencjalnych klientów, co może przełożyć się na wzrost sprzedaży