Kiedy sztuczna inteligentna nabrała rozpędu, wybitni dostawcy aplikacji przestali ograniczać się do tradycyjnego oprogramowania. Zaczęli opracowywać bardziej holistyczne platformy i rozwiązania. W większym stopniu automatyzują procesy analizy biznesowej. Główni dostawcy, w tym General Electric, SAP i Siemens, oferują takie pakiety oprogramowania i systemy operacyjne. 

Co AI może zrobić dla Twojej firmy?

AI ma szerokie zastosowanie. Dlatego zastanów się, co może zrobić konkretnie dla Twojej firmy. Dopasuj ją do branży, w której działasz i wielkości firmy.

Do popularnych rodzajów technologii AI możemy zaliczyć uczenie maszynowe, głębokie uczenie się, przetwarzanie języka naturalnego i przetwarzanie poznawcze. Warto dostosować konkretny rodzaj do zadań. Zastanów się, czy chcesz ją wykorzystać do rozpoznawania obrazu i mowy, analizy predykcyjnej itd. 

Wspomniana sztuczna inteligencja w biznesie świetnie sprawdzi się w następujących obszarach:

  • chatboty i wirtualni asystenci,
  • optymalizacja zamówień magazynowych,
  • przewidywanie awarii maszyn lub systemu,
  • identyfikacja zagrożeń komputerowych,
  • wykrywanie nieuczciwych działań klientów.

Zastanów się, co chcesz osiągnąć, dzięki wprowadzeniu AI. Zależy Ci na lepszej wydajności pracowników, a może szybszym przepływie pracy? Dążysz do większej wydajności produktu? Chciałbyś zmniejszyć koszty działalności? Weź też pod uwagę czas wdrożenia. 

Sztuczna inteligencja w biznesie

SAP- AI

Hana to platforma chmurowa SAP, z której firmy korzystają do zarządzania bazami danych. Krótko mówiąc, replikuje i pobiera uporządkowane dane, takie jak transakcje sprzedaży lub informacje o klientach z aplikacji, relacyjnych baz danych i innych źródeł.

Możesz zainstalować platformę, aby działała lokalnie za pośrednictwem serwerów chmury lub firmy. HANA pobiera informacje zebrane z punktów dostępu w całej firmie. Wykorzystuje laptopy, komputery stacjonarne, transakcje finansowe, czujniki i sprzęt w zakładach produkcyjnych. Jeśli konsultanci ds sprzedaży korzystają z firmowych smartfonów lub tabletów w terenie do rejestrowania zamówienia, dane z takich transakcji są gromadzone i analizowane przez HANA. Dzięki temu pozwala wykryć ewentualne trendy i nieprawidłowości. Celem HANA i innych rozwiązań uczenia maszynowego jest podejmowanie decyzji na podstawie konkretnych danych.

Apptus

Koncentruje się na relacji między intencją klienta a przychodami firmy. Rozwiązanie Apptus eSales ma między innymi zautomatyzować merchandising na podstawie predykcyjnego zrozumienia klientów. Oprogramowanie łączy big data i uczenie maszynowe. W ten sposób pozwala określić, które produkty mogą się spodobać potencjalnemu klientowi podczas wyszukiwania online lub czytania opinii.

Sztuczna inteligencja w biznesie

General Electric

Czujniki w  maszynach, pojazdach, zakładach produkcyjnych cieszą się coraz większą popularnością. Sprzęt fizyczny może zostać zdigitalizowany i monitorowany przez sztuczną inteligencję. Przemysł ciężki wykorzystuje specjalne aplikacje do przetwarzania historycznych danych dotyczących wydajności urządzeń. W ten sposób przedsiębiorstwa mogą sprawdzić różne wyniki operacyjne, takie jak awaria maszyny.