Osoby, które zdecydują się otworzyć salon sukien ślubnych w ramach już istniejącej na rynku sieci mogą bowiem liczyć na pomoc nie tylko przy wyremontowaniu oraz odpowiednim wyposażeniu salonu. W ramach franczyzny mają bowiem zapewnione także wsparcie przy otwarciu działalności oraz samym zarządzaniu salonem. Sieci franczyznowe pomagają swoim członkom także w zakresie ubiegania się o dofinansowania.

Wielkość lokalu a wymagania poszczególnych sieci

Według danych Profit System najprężniej w oparciu o franczyznę aktualnie działają sieci salonów sukien ślubnych Vivien Virgo, Złota Panna Młoda oraz Madleine. Wymagania, którym muszą sprostać franczyznobiorcy są one do siebie bardzo zbliżone – franczyznobiorca powinien bowiem dysponować własnym lub wynajmowanym lokalem, w którym będzie mieścił się salon.

Sieć Madleine, która zajmuje się dystrybucją francuskich i amerykańskich sukien ślubnych nie ma ściśle sprecyzowanych wymagań donośnie wielkości lokalu – może mieć on zarówno powierzchnię 40 m2, jak i być znacznie większy. Vivien Vigo, która zajmuje się produkcją sukien ślubnych zastrzega sobie z kolei, że salon musi posiadać powierzchnię co najmniej 50 m2. Podobnie jest w przypadku sieci Złota Panna Młoda, która nawiązuje współpracę wyłącznie z franczyznobiorcami dysponującymi lokalami o powierzchni co najmniej 150 m2.

Własny salon sukien ślubnych już za 40 tys. zł!

Pozostałe wymagania, którym muszą sprostać franczyznobiorcy

Oprócz posiadania lokalu o odpowiedniej powierzchni sieci salonów sukien ślubnych wymagają od swoich współpracowników wysokiego zaangażowania w prowadzenie salonu. Prowadzenie salonu w oparciu o franczyznę wiąże się jednak z wieloma zaletami, na których najbardziej korzystają sami fraczyznobiorcy.

Pierwszą z nich jest prowadzenie salonu sukien ślubnych pod znaną i cenioną marką. Franczyznobiorca w ramach współpracy otrzymuje oznakowanie zewnętrzne salonu, może liczyć na reklamę w ogólnopolskich mediach, materiały promocyjne i reklamowe, a także firmowe wizytówki. Istotną korzyścią jest także uzyskanie wyłączności na sprzedaż produktów danej marki.

Sieć salonów sukien ślubnych Madeline wymaga od swoich franczyznobiorców zakupu określonej liczby modeli sukien ślubnych dostępnych w ich kolekcjach. Vivien Vigo do rozpoczęcia współpracy zachęca z kolei atrakcyjnymi cenami, z których późniejszą sprzedażą wiążą się wysokie zyski. Vivien Vigo reklamuje się bowiem jako sieć posiadająca najbardziej konkurencyjne na rynku ślubnym ceny.

Ile kosztuje wejście do poszczególnych sieci?

W przypadku Vivien Vigo przystąpienie do jej sieci sprzedaży szacuje się na ok. 60-65 tys. zł. Na taki wydatek zdecydowało się 14 salonów mody ślubnej w naszym kraju. Z kolei przystąpienie do sieci Madeline, która liczy ponad 50 salonów w Polsce, to inwestycja na poziomie 40-50 tys. zł.

Obie sieci nie pobierają opłat wstępnych i opłat licencyjnych w trakcie współpracy. Vivien Vigo pozwala na pełne uruchomienie salonu już po 3 miesiącach od podjęcia pierwszych rozmów. Osoby, które zdecydują się otworzyć swój własny salon mody ślubnej w ramach franczyzny mogą z kolei liczyć na zwrot zainwestowanych przez siebie środków już po ok. roku od rozpoczęcia działalności.