Portale marketingowe to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla początkujących marketingowców, jak i dla osób będących w branży kilka lat. Jakimi cechami powinny odznaczać się takie portale, aby przypadły go gustu nawet najbardziej wymagających użytkowników?
Jakie cechy powinny mieć portale marketingowe?
Pierwszą z nich jest aktualność danych. Branża marketingu zmienia się bardzo szybko i osoby z nią związane potrzebują szybko aktualnych informacji o trendach panujących w danej dziedzinie. Jeżeli będą śledzili witryny, które będą posiadały nieaktualne informacje, prędzej czy później, zaczną obserwować strony prezentujące nowsze i ciekawsze informacje.
Drugą rzeczą jest częstotliwość. Marketing obejmuje bardzo szeroki zakres dziedzin. Są to np. social media, e-mail marketing, wideo marketing, czy bardziej tradycyjne metody marketingowe, jak reklama w prasie lub ulotki. Praktycznie o każdej z tych dziedzin można pisać wiele artykułów. Jest to zatem dodatkowa motywacja dla osób będących redaktorami portali marketingowych, aby systematycznie prezentować nowinki ze świata marketingu. Jeżeli będzie to informacja dodawana zaledwie 2 razy w tygodniu, marketingowiec prawdopodobnie wybierze serwis konkurencyjny.
Szata graficzna jest trzecią rzeczą, która decyduje o sukcesie portalu prezentującym nowinki ze świata marketingu. Bardzo często zdarza się, że portal systematycznie prezentuje informacje najwyższej jakości, lecz szata graficzna portalu pozostawia wiele do życzenia i jest mało intuicyjna. W rzeczywistości użytkownik jest zatem skory do przeglądania do zawartości serwisu, lecz skutecznie odpycha go konieczność rozpracowywania skomplikowanej ścieżki dostępu do informacji.
Czy to wszystkie elementy, którymi powinien odznaczać się serwis marketingowy?
Ważną rzeczą dla potencjalnych użytkowników jest również jasna informacja, kto będzie prowadził dany portal. W branży marketingu na szczególną uwagę zasługują autorytety, a więc jeżeli tak wpływowa osoba w branży będzie odpowiedzialna za kreowania treści, jest duża szansa, że przyciągnie na stronę bardzo dużo osób, które jej ufają.
Nie bez znaczenia jest również popularność danego serwisu. Użytkownicy zazwyczaj chętniej wybierają portale, które zrzeszają sporo osób z branży, gdyż nie chcą pozostać w tyle. W ten sposób powstaje efekt kuli śnieżnej, który generuje coraz większy ruch na stronie. Wysoki ruch to zdecydowanie element, który podnosi autorytet danego serwisu.
Jak wybrać najlepsze portale marketingowe?
Każdy marketingowiec, który chce rozwijać swoje umiejętności, powinien znaleźć swoje ulubione portale marketingowe. Ile powinno ich być? Najlepszą opcją na początek jest przeszukanie Internetu w celu znalezienia jak największej ilości serwisów marketingowych. Następnie na bieżąco można je eliminować, aż zostanie zaledwie kilka najlepszych portali. Osoby działające w marketingu często nie mają czasu na głębokie studiowanie treści na portalach branżowych. Kluczową rzeczą jest zatem selekcja stron, z których marketingowiec będzie czerpał swoją wiedzę teoretyczną.
Partnerem artykułu jest firma MarketingLink będąca portalem marketingowym - więcej na marketinglink.pl.