Przy wyborze sali weselnej warto pytać nawet o takie rzeczy, które są oczywiste. Następnie warto w umowie wszystko zapisać, ponieważ to właśnie ona zobowiązuje a nie to co właściciel będzie nam mówił. Co taka umowa zawierana pomiędzy parą młodą a usługodawcami powinna zawierać?
Teoretycznie oczywiście będzie wystarczać, by umowa podawała najważniejsze informacje takie jak termin, menu czy kwotę. Jednak w praktyce to nie wystarcza ponieważ okazuje się często, że w dniu wesela to co nam obiecywano nie wygląda tak jak miało wyglądać. Dlatego lepiej przygotować solidną umowę, w której wszystko od A do Z będzie dokładnie zapisane. Powinniśmy oczywiście zapisać jako podstawową informację cenę za osobę, ale tutaj trzeba sprawdzić czy nie ma jakichś obostrzeń co do wzrostu kwoty przy pewnych warunkach.
Dodatkowo musimy sprawdzać jak kształtuje się cena obsługi czy też dzieci na weselu. Jeśli miejsce, gdzie ma odbywać się wesele ma kilka dostępnych sal warto w umowie określić, konkretnie w której sali będzie odbywała się impreza. Pamiętajmy, by zapisać sobie możliwość korzystania z takich elementów wyposażenia sali jak ogródek czy taras.
Kolejna ważna sprawa to przygotowanie menu. Również w tym względzie warto zadbać o umowę, która będzie określała dokładnie jakie i ile posiłków będzie podawanych. Można do umowy dołączyć dokument, w którym menu będzie konkretnie określone i przygotowane w konsultacji z właścicielami. Dodatkowo trzeba ustalić czyim obowiązkiem będzie dostarczenie napoi, ciast czy alkoholu. Jeszcze jednym elementem, który warto zapisać w umowie to kwestię dekoracji sali, czy znajduje się ona w cenie czy też trzeba za nią dodatkowo płacić.