Na rynku pracy jest wiele osób zainteresowanych pracą administracyjno-biurową. Znalezienie idealnej pracy w tym sektorze jest więc nie lada wyzwaniem. W tym artykule podpowiemy gdzie szukać ogłoszeń o pracę w administracji i biurach. Dowiesz się także jak powinno wyglądać wiarygodne ogłoszenie o pracę oraz jakie oferty omijać szerokim łukiem.

Na co zwrócić uwagę w ogłoszeniach o pracę?

Podczas przeglądania ogłoszeń o pracę warto zwrócić uwagę na wszystkie zamieszczone informacje, zwłaszcza te zamieszczone małym drukiem. Może okazać się, że sam opis oferty będzie zachęcający, ale nie będzie Ci odpowiadał rodzaj umowy czy lokalizacja zakładu pracy. Zwróć uwagę czy w ogłoszeniu znajdują się informacje o:

  • rodzaju umowy,
  • wymiarze czasu pracy,
  • formie zatrudnienia (stacjonarna lub zdalna),
  • nazwie stanowiska,
  • obowiązkach wykonywanych w ramach danego stanowiska pracy,
  • wymaganym wykształceniu i doświadczeniu zawodowym,
  • wynagrodzeniu i dodatkach do wynagrodzenia (np. dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne, karta sportowa, paczki świąteczne) lokalizacji miejsca pracy.

Im więcej informacji znajduje się w ogłoszeniu tym lepiej. Pozwala to zaoszczędzić czas Tobie i pracodawcy, ponieważ znacie dokładnie swoje oczekiwania. Jeśli oferta pracy zamieszczona przez pracodawcę wzbudzi Twoje zainteresowanie sprawdź, jaką opinią cieszy się wśród pracowników i klientów. Możesz porozmawiać z innymi pracownikami zatrudnionymi u niego lub poszukać takich informacji na lokalnych stronach bądź stronach, które publikują opinie o pracodawcach.

Jak znaleźć pracę administracyjno-biurową w Internecie?

Gdzie szukać pracy administracyjno-biurowej w Internecie?

Obecnie większość Polaków szuka pracy za pośrednictwem Internetu. To wygodne rozwiązanie, ponieważ pozwala zaoszczędzić czas i dotrzeć do większej liczby ofert. Ofert pracy biurowo-administracyjnej możesz szukać na portalach społecznościowych, stronach urzędów pracy oraz lokalnych stronach informacyjnych. Najwięcej ogłoszeń jest publikowanych jednak w serwisach ogłoszeniowych, takich jak Pokato.pl. Jest to serwis intuicyjny i prosty w obsłudze. Za pośrednictwem Pokato.pl możesz wysłać swoją aplikację na dane stanowisko lub skontaktować się z potencjalnym pracodawcą w celu zadania dodatkowych pytań związanych z ofertą. Na stronie znajdziesz ogłoszenia z kategorii praca administracyjno biurowa z całej Polski. Wyniki możesz przefiltrować w taki sposób, by wyświetlały Ci się tylko interesujące Cię oferty. Możesz wybrać m.in. stanowisko, zakres wynagrodzenia, wymiar etatu, wykształcenie, znajomość języków czy lokalizację.

Na co uważać podczas przeglądania ogłoszeń o pracę?

Podczas przeglądania ogłoszeń na stronach internetowych z pewnością nie raz natkniesz się na oszustów. Chcą oni wyłudzić dane osobowe, a nierzadko również pieniądze. W ofertach pracy zwróć uwagę na to czy wyglądają profesjonalnie oraz czy podana jest nazwa pracodawcy. Wynagrodzenie powinno być adekwatne do wymagań stawianych wobec pracownika, dlatego jeśli ogłoszenie wygląda zbyt atrakcyjnie zachowaj ostrożność. Rzadko zdarza się, by pracodawcy poszukiwali pracowników administracyjno-biurowych bez doświadczenia i wykształcenia oraz oferowali wysoką stawkę za odbieranie telefonów i obsługę korespondencji. Z dystansem podchodź również do ogłoszeń, które są regularnie zamieszczane. Może to świadczyć o dużej rotacji na danym stanowisku, co może oznaczać niskie wynagrodzenie lub złe warunku pracy.